El dimecres 14 de gener de 2026, part de l’alumnat de 2n de Batxillerat va participar a la Fira de Treballs de Recerca, que es va dur a terme a La Tèxtil Rase de Cardedeu, al Vallès Oriental. L’activitat va estar organitzada per quatre instituts de la zona i es va poder seguir també en directe.
Durant la fira, l’alumnat seleccionat va exposar els seus treballs a estudiants de 1r de Batxillerat dels centres participants. Aquesta trobada va servir per compartir experiències i ajudar els alumnes més joves a entendre millor com preparar el seu futur Treball de Recerca.
Els estudiants que van presentar els seus projectes van ser la Júlia Aguirre, el Bruno Ferrari i la Leire León de 2n de Batxillerat B. Per altra banda, la Júlia Losada, l’Andrea Pérez i la Judith Plaza de 2n de Batxillerat A. Els treballs tractaven temes molt variats, com la memòria històrica, la salut, la democràcia, la protecció d’animals i la genètica.
La fira va ser una activitat gratuïta que va permetre apropar l’alumnat a diferents àrees d’estudi i conèixer com es fa un treball de recerca. El fet que es pogués veure també en directe, va facilitar que més persones coneguessin els projectes presentats i participessin en aquesta experiència.
