Ucraïna lluita pel seu país

El 24 de febrer va esclatar un gran conflicte entre Rússia i Ucraïna, que va deixar milions d’afectats a tot el país

Per: Edurne Lara, Saioa Pujadas, Jan Casanovas, Laia Illa, Ferran Vegas

Ianukóvitx, l’antic president d’Ucraïna, inicialment volia que Ucraïna s’afegís a un acord amb la Unió Europea per formar part d’aquesta. Rússia no estava d’acord amb aquesta decisió. Després d’un canvi de la decisió de Ianukóvitx, van esclatar protestes amb la Unió Europea i contra el president a Ucraïna. 

Molt abans de l’inici d’aquesta guerra, ara ja fa vuit anys, la majoria dels ucraïnesos no volien que Ucraïna fos part de l’OTAN, però al 2014, després de l’ocupació de Crimea i l’inici del conflicte a Dombass, els ucraïnesos van veure que Polònia, la República Txeca i els països bàltics estaven sent protegits per l’OTAN contra guerres, sancions econòmiques d’altres països (com Rússia, per exemple), així que finalment es van voler unir.

Segons experts, Putin vol recrear un nou Imperi Rus. Reconeix Ucraïna com a part de la “nació russa” i molts ucraïnesos no volen ser ciutadans russos i no donen suport a Putin, com passa a la majoria de Rússia.

A causa d’aquesta guerra, molts nens estan perdent als seus pares i mares, ja que estan obligats a anar a la guerra. El pitjor és que aquests estan morint i tan sols li han pogut dir adéu a les seves famílies, que amb sort no estaven a centres cívics quan van caure les bombes.

Les darreres setmanes, han estat arribant milions de persones refugiades del país (molts dels quals, nens que viatgen sols). Gràcies a la humilitat d’algunes persones, aquests poden tenir una residència temporal segura per viure. I també a associacions com ACNUR i World Vision que han estat també acollint aquests habitants d’Ucraïna.